Habilidades: Magia De Fuego Y Magia Primordial

Iniciado por RoB_KiNG, Mayo 28, 2015, 09:50:29 PM

RoB_KiNG

SKILLS: FIRE & PRIME MAGIC
05/28/2015

Hello Councillors,

Some of you have been eager to discover more Magic Schools before the end of the week so here we go with 2 of them today: Fire & Prime!

Please note that in the following graphic X might not represent a single number and can be in various cases results of different bonuses or calculations (for instance it can be: X=Damages of the spell from Hero expertise level * Magic value)

Balancing will be handled until the very end of the development and names/icons can be subject to changes.


FIRE MAGIC

Fire Magic comes from Arkath and manifests itself as flames, smoke and ashes. It is also related to the burning passions: desire, courage and anger, lust, recklessness and rage. Fire consumes the weak but gives strength and purpose to the strong.It can create smoke screens and fire shields to protect its allies, or fill them with unyielding determination, but it can also incinerate its enemies with scorching fireballs.

Fire Magic is favoured by the Dwarves, and very popular with the Demons.

SPELLS

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ABILITIES

[img align=left]http://www.heroesofmightandmagic.es/portal/mediashare/ua/2v0bfwqxm5qwlx47ek983l6djez4pu-pre.png[/img]


















PRIME MAGIC

Prime Magic comes from Asha or Urgash, the Primordial Dragons, and is connected to the spiritual substance born from the Void. It can channel the magical energies from the spirit world to the material world (and vice versa), and control the space-time continuum (to preserve or disrupt it). Prime magic can enchant an item (imbue an inert substance with a magical "soul"), animate a Golem or a Skeleton (bind a spirit to a material lifeless form), open a gate between the material and the spiritual world, etc.

Prime Magic is favored by the worshippers of Asha and the followers of Sar-Elam (the Wizards, the Necromancers, the White Weavers, the Blind Brothers, the Silent Sisters, the Dragon Knights) but also by the servants of Urgash (the Warlocks and Demons).

SPELLS


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ABILITIES

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FUENTE: Enlace

arain

Los hechizos de la magia del fuego los veo más que correctos.

Lo de la magia primordial no lo veo, dichos hechizos los podría catalogar mejor en otras escuelas, pero como tiene que haber siete...

Las habilidades de ambas, meh.

Vitirr

Creo que ese problema de identidad las tienen todas las escuelas. Como al final te tendrás que especializar en una o dos, las han tenido que hacer más equilibrada o generalistas.

De las habilidades sin embargo creo que hay alguna bastante burra como en todas. Ardent Caster de fuego, que te sube el ataque por cada hechizo de fuego que lances, hasta el final del combate. Como el +X sea mayor que 1 va a ser un espectáculo. Imagínate un combate largo en el que con 3 o 4 hechizos de fuego te subas el ataque en 6 u 8 de forma permanente. Una pasada. Y si es sólo +1 sigue siendo muy buena igualmente para ser una habilidad básica.

Por otra parte, en prime sí las veo bastante peores. Renewal me parece correcta para su posición, pero arcane exaltation la veo regular para ser experta (y no sé por qué no han puesto aquí la habilidad de wisdom correspondiente que el resto de escuelas sí tienen).

Ahora lo de shadow of dread no tiene nombre. O sea ¿una habilidad de gran maestro que lo que te da es un puto hechizo gratis al día ya sea un hechizo mierdoso de 5 mana que uno maestro de 30 (o los costes que sean)? Lo de la regeneración doble de mana parece que lo han puesto de pegote por darse cuenta que era una mierda, pero aún así no compensa (sobre todo teniendo en cuenta las habilidades gran maestro de otras skills)  a no ser que los puntos de hechizo en el juego sean escasísimos. De todas formas hay mejores formas de obtener más puntos de hechizo con otras habilidades creo yo.

Shosuro

Prime me parece una mierda de magia sinceramente. No tiene habilidades de daño básicas y eso ya la capa para cogértela como primera opción. Sin embargo tiene un hechizo de reducir O aumentar la iniciativa... que es muy útil después. Pero en general no me gusta, y su habilidad final es un truño.